Чи Укрпошта доставлятиме пресу в 2019 році?

На це та інші питання відповідає очільник компанії Ігор Смілянський.
Чи Укрпошта доставлятиме пресу і чи приймає передплату на друковані видання?
Для Укрпошти передплата періодичних друкованих видань є однією з важливих послуг, для сільських відділень компанії – однією з пріоритетних, адже доставка друкованих видань сприяє отриманню громадянами актуальної інформації.
Ми налаштовані максимально зберегти обсяги передплати, при складанні планів орієнтувались на виконання показників минулого (2018-го) року. Ставимо за мету підрозділам, що відповідають за її організацію, тісніше спілкуватись з редакціями, донести до кожного передплатника і видавця інформацію про те, що Укрпошта працює в цьому напрямку, передплата триває, видання доставляються і будуть доставлятися.
Наразі за каталогом видань «Преса поштою» та обласними каталогами місцевих видань можна оформити передплату на понад 3 тис. найменувань вітчизняних періодичних видань, зокрема 1,6 тис. – загальноукраїнських і майже стільки ж місцевих передплатних видань.
Яких заходів вживає Укрпошта для активізації передплатної кампанії?
Світовим трендом, на жаль, є поступове зменшення накладів друкованих видань за рахунок електронних носіїв інформації. Ринок друкованих видань протягом останніх років, як у Європі, та і в Україні, зменшується. Проте, за результатами передплатних кампаній минулих періодів, намагаємось мінімізувати ці прояви. Ставимо завдання – втримати позиції, зберегти передплатників. Для цього і самостійно, і спільно із редакціями видань організовуємо різноманітні заходи, що сприяють активізації передплати
Найпоширенішими є «Дні передплатника», під час яких читачі можуть скористатися унікальною нагодою не тільки поспілкуватися з представниками пошти та редакцій, а й безкоштовно отримати улюблені видання й подарунки. За весь період передплатної кампанії у філіях проведено майже 1000 таких заходів за участі понад 500 видавництв і редакцій. Завдяки ним передплачено понад 33 тис. періодичних видань на суму 3,1 млн грн.
Відбувалися й «Декада передплати», упродовж яких всі охочі мали змогу передплатити улюблені видання за зниженими цінами.
Мотивуємо наших працівників активніше працювати в даному напрямку. На сьогодні оператори та листоноші Укрпошти отримують вже 10% від суми доходу за послугу з приймання передплати.
Запрошуємо видавців долучатись до цієї роботи. Загалом за час цієї передплатної кампанії оголошено 13 конкурсів від видавництв на 72 найменуваннями видань, які також передбачають додаткову винагороду працівникам у разі активної участі в організації передплати.
Вперше, у рамках власної акції на підтримку передплатної кампанії, для читачів було організовано розіграш призів від Укрпошти. У передплатників до 21 грудня поточного року є можливість взяти участь у акції та виграти призи. Для цього необхідно передплатити видання та заповнити анкету учасника. У лютому, шляхом випадкового відбору, серед учасників відбудеться розіграш брендованих подарунків: гамака, еко-сумок, настільних ламп і термокружки.
Останнім часом були нарікання від читачів на невчасну доставку друкованих видань, прокоментуйте, будь ласка, з чим це пов’язано?
У деяких населених пунктах Укрпошта змінила (зменшила) частоту доставки, тобто мешканці таких сіл чи селищ, які звикли отримувати пошту, наприклад 3 рази на тиждень, отримують двічі. Це відбулось у тих населених пунктах, де фіксуємо значне зменшення обсягів послуг. У такому випадку розповсюджувана теза про «постійні затримки» не є вірною, пошта доставляється згідно з нормативами доставки, які відповідають чинному законодавству і можуть змінюватися в залежності від збільшення/зменшення обсягів послуг.
Також зауважу, що отримую наразі листи із запитанням, чи буде розповсюджуватись преса там, де закрились (або тимчасово закриті) відділення зв’язку.
У випадку закриття відділення зв’язку, доставну дільницю, яку воно обслуговувало (певну, закріплену за ним, територію) приєднують до іншого відділення. Тобто конкретний населений пункт та його мешканці як обслуговувались, так і продовжують обслуговуватися Укрпоштою.
Загальна кількість відділень зв’язку є динамічною, може змінюватись (як збільшуватись, так і зменшуватись), проте національний поштовий оператор забезпечує покриття послугами усієї території країни. Спектр послуг не змінюється, охоплення місцевих мешканців послугами, як і раніше, складає100 %.
Тому усі бажаючі отримувати вітчизняну чи зарубіжну періодику, як завжди, можуть оформити передплату у поштових відділеннях зв’язку та через листонош.
Жодних змін у процедурі оформлення передплати не відбулось, поштові відділення та листоноші працюють у штатному режимі, у містах і селах Укрпошта доставлятиме газети й журнали, як і раніше.
Зобов’язання перед мешканцями населеного пункту щодо доставки пенсій, соціальних допомог, періодичних друкованих видань, продажу товарів, приймання платежів листоношами виконуються.