Чи можуть пенсіонерів змусити перейти на банківські картки?

Із 1 вересня 2021 р. змінюються правила виплати пенсій та держдопомоги: пенсіонерів та інших отримувачів соцвиплат мають перевести на банківські картки. До нас звертаються читачі із проханням роз’яснити постанову Кабміну, аби з’ясувати чи обов’язково пенсіонер повинен обслуговуватися у банку за допомогою картки, чи він може отримувати як і раніше пенсію на пошті?

Пенсіонерів мають перевести на банківські картки

Люди з недовірою ставляться до змін. Тим паче, якщо вони існують тільки на папері. Не секрет, що у наших селах ні доріг, ні банків, ні банкоматів.

– Де я тут розплачуся тією карткою, і де я гроші з неї буду знімати? – запитує пенсіонерка Галина Василівна.

Буцімто добрі наміри перетворюються для людей на великі проблеми. А через пандемію – ще й ризик для здоров’я, коли потрібно автобусом, де є велике скупчення людей, дістатися до банкомату: у селах та містечках або взагалі немає відділень банків, або вони закрилися.

До того ж необхідно періодично проходити ідентифікацію у банку. І це неповний перелік проблем, із якими стикаються пенсіонери.

Місце отримання пенсії обирає пенсіонер

Як визначено у нормативно-правових актах, виплата пенсії може проводитися підприємствами поштового зв’язку або банківськими установами. Пенсіонер особисто визначає, де і як буде отримувати належну йому пенсію – у відділенні «Укрпошти» (доставить листоноша) чи у банку на платіжну картку.

Тобто, коли пенсіонеру говорять, що йому пенсію тепер буде перераховувати банк на картку – це порушення закону. Ніхто без його письмової згоди цього робити не може.

Тож, якщо ви хочете отримувати гроші вдома від листоноші, або уже отримуєте кошти на банківській рахунок, але хочете перейти на обслуговування до «Укрпошти», потрібно зробити декілька простих кроків:

  • заповнити заяву на отримання пенсії в «Укрпошті»;
  • підготувати копії документів, які потрібно додати до заяви;
  • надати пакет документів до найближчого відділення Пенсійного фонду України.

У період дії карантину, якщо отримувач має візуальні ознаки респіраторного захворювання, можна призначити іншу особу, яка буде отримувати кошти або перенести виплату пенсії на наступний виплатний період. У будь-якому випадку потрібно проінформувати про своє рішення листоношу чи оператора контакт-центру «Укрпошти» та надати інформацію щодо пенсійних документів та контактних  

«Уют» №17-22.04.2021

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"Газета "Задавака"

FacebookTwitterPinterestViber
Теми:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *