Дев’яток яєць і 350 грамів сметани: як нас дурять упаковки

як нас дурять упаковки
Дев’яток яєць і 350 грамів сметани: як нас дурять упаковки

Виробники все частіше зменшують вагу упаковок, залишаючи ціни колишніми.

Особливо часто на псевдозниження цін попадаються пенсіонери, незважаючи на те, що вважаються найбільш пильними покупцями. Зір у них уже не той, та й губляться вони при існуючому різноманітті товарів. До того ж саме пенсіонери одержимі ідеєю купити хоча б на 20 коп., та дешевше. І при цьому вони не помічають, що ці 20 коп. псевдоекономії абсолютно не компенсують 10-20 % відсутньої ваги.

Добралися до яєць

Уже на прилавках магазинів з’явилися упаковки курячих яєць по дев’ять штук замість звичного десятка.

Покупці підозрюють виробників і продавців у черговій спробі замаскувати зростання цін і тим самим обдурити споживачів.

«Молоко 867 мл, майонез 220 мл, газована вода – 900 мл. У новому році черга дійшла і до яєць», – обурюються покупці.

Виробники яєць виправдовуються як можуть: «наприклад, європейські виробники узагалі пакують яйця, що називається, «хто на що здатний» – 6, 8, 9, 10, 12 шт. І, до речі, упаковка на 8 шт. виглядає набагато оманливішою – її можна легко прийняти за десяток через прямокутну форму. А 9 яєць навряд чи хтось переплутає з 10-ма, адже упаковка 3 х 3 – квадратної форми».

Виробники різних товарів і мережеві супермаркети, щоб не відлякувати покупця занадто швидким зростанням ціни, знижують кількість товару у звичній упаковці, розраховуючи на те, що споживач може не звернути на це уваги, якщо не стане скрупульозно вивчати упаковку.

Наприклад, ласуни вже втомилися обурюватися з приводу шоколаду – 100-грамової плитки на прилавках українських магазинів давним-давно днем з вогнем не знайдеш! Замість них з’явилися 90 г, 80 г і навіть 65 г.

Та ж історія практично з усіма фасованими продуктами.

Так, порція морозива, яка раніше практично повсюдно важила 100 г, тепер дуже рідко дотягує до круглої цифри: у ходу порції по 90, 80, 75 і навіть 60 г. Розфасовані крупи, макаронні вироби, цукор теж усе частіше продаються у пакетах по 900, а то і по 800 г.

Пачка сметани, яку багато хто за звичкою вважає півкілограмовою, тепер продається по 450, 400 і навіть 350 г. Замість літра молока чи соняшникової олії все частіше трапляються пляшки з 0,9 л, 0,88 л і навіть 0,75 л.

– У даному випадку виробник вдається до хитрощів так званого псевдозниження цін, коли вартість зменшується разом із зменшенням ваги фасованого товару, – каже експерт із роздрібної торгівлі. – При цьому, хоча ємність і заявлена на упаковці, споживач часто не звертає на це уваги, оскільки знає, що традиційний обсяг пляшки олії – 1 л, а вага пакета гречки – 1 кг.

Фактично це обманом не назвеш, адже виробник чесно вказує вагу й об’єм продуктів. Однак, якщо це і не відверта брехня, то вже точно хитрість. Адже виробники користуються тим, що люди звикли до кілограмових пачок і літрових пляшок.

Тому, по-перше, далеко не всі покупці згадують, що тепер на упаковці потрібно шукати вагу продукту. По-друге, не кожна людина зможе відразу прямо біля прилавка порахувати, що вигідніше: 900 г  крупи за 14,40 грн або, наприклад, 800 г за 12,96 грн (у першому випадку кілограм крупи коштує 16 грн, у другому – 16,2 грн).

На хитрість найчастіше потрапляють пенсіонери. Неуважність – це риса саме пострадянського споживача. Наші люди, у першу чергу, звертають увагу на дизайн, колір, форму упаковки і тільки потім на те, що на ній написано. Єдиний напис, який не залишає нас байдужими у супермаркеті – це ціна.

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"

FacebookTwitterPinterestViber

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *