Допомога інвалідам: де взяти палиці та ходунки?
Згідно зі ст. 38 Закону «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю надаються безкоштовно або на пільгових умовах технічні та інші засоби реабілітації, зокрема допоміжні засоби для переміщення (палиці звичайні і тактильні, милиці, ходунки).
Забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації регулюється Постановою Кабінету Міністрів № 321 від 5 квітня 2012 року (у редакції від 4.09.2019 р.). Потребу в технічних та інших засобах реабілітації визначають медично-соціальні експертні комісії (МСЕК). Якщо таку потребу підтверджено, звертатися з цього питання слід до управління соціального захисту за зареєстрованим місцем проживання або за місцем проживання (у містах) або до виконавчого органу ОТГ (у районах).
Заявник (особа з інвалідністю) або його законний представник має подати заяву щодо забезпечення технічними засобами реабілітації.
Разом із заявою слід пред’явити такі документи:
- паспорт та ідентифікаційний код;
- висновок МСЕК про встановлення інвалідності для осіб з інвалідністю (для дітей з інвалідністю – висновок ЛКК) – у разі, якщо людина звертається до органів соціального захисту вперше або є група та причина інвалідності;
- індивідуальну програму реабілітації або висновок ЛКК щодо забезпечення технічними та ін. засобами реабілітації;
- довідку з місця роботи, або навчання особи з інвалідністю;
- посвідчення, яке підтверджує право на пільги.
Представник інваліда має також подати документи, що підтверджують його особу та повноваження, як законного представника.
У свою чергу працівник управління соціального захисту населення на підставі поданих документів формує особову справу і знайомить заявника з механізмом забезпечення засобами реабілітації та отримання компенсації за самостійно придбані засоби.
Якщо ж за місцем проживання ви не можете отримати повноцінну консультацію, звертайтеся до вищої інстанції (наприклад, до обласного департаменту соціальної політики при облдержадміністрації).
І найголовніше – свої звернення, запитання, прохання оформляйте у письмовому вигляді. Відповісти вам теж повинні письмово – це вже офіційна інформація, а не просто слова. Відповідно, і підсумок може бути результативніший.
«Погляд часу» №19-06.05.2021