Моя твоя не розуміє…
«Блакитна мрія» багатьох сучасних батьків, щоб дитина вільно володіла двома-трьома іноземними мовами. Але мрія ця породжує безліч ілюзій і міфів.

Міф 1. Чим раніше дитина почне вивчати мову – тим краще. Як аргумент на користь цієї тези найчастіше звучить посилання на дворян ХІХ ст., які з малих років наймали своїм чадам вчителів іноземців – і в результаті діти прекрасно володіли мовами.
На жаль, ця ситуація не тотожна сучасній. Спілкуючись із гувернанткою, носієм французької мови, яка не володіла російською, діти пушкінської епохи занурювалися в мовне середовище.
Зараз же практикується просто вивчення іноземної мови, а не спілкування на ній. Тому більшість фахівців-педагогів і дитячих психологів вважають, що поспішати не варто.
Міф 2. Для володіння іноземною мовою дитина повинна вивчити якомога більше слів. Найважливіше опанувати не набір слів, а готові мовні кліше. Тому добре, якщо на заняттях малюк буде запам’ятовувати слова мимоволі, вживаючи їх у контексті (наприклад, у рольовій грі).
Міф 3. Вчити дітей усного та писемного мовлення потрібно паралельно. Коли мова йде про навчання іноземної мови дошкільнят, потрібно врахувати, що вчити їх можна тільки усного мовлення, причому у веселій ігровій формі. Для цього підійдуть пісеньки, віршики, потішки, ігри з предметами, наприклад, «у магазин» або «у лікарню». А перед тим, як почати вчитися читати і писати іноземною мовою, дитина повинна вміти читати і писати рідною.
Міф 4. Із хорошим учителем малюк швидко заговорить на іноземній мові. Батькам не варто спокушатися цією думкою, адже для того, щоб оволодіти мовою досконало, малюк повинен постійно перебувати в мовному середовищі – жити в країні носіїв мови або бути дитиною іноземця. Хоча перше знайомство з мовою зіграє важливу роль: на цей фундамент ляжуть мовні навички, які малюк отримає в подальшому.
Міф 5. Дошкільнят навчають мови так само, як і школярів. Дошкільнята ще не здатні довго концентрувати на чомусь увагу. Тому під час занять дітям варто пропонувати по черзі різні види діяльності. Загальна тривалість заняття для 5-річок не повинна перевищувати 30 хв.
До речі, малюкам абсолютно протипоказані довгі нудні пояснення, зазубрювання правил і теоретичні міркування. Головне завдання навчання – сформувати у дитини позитивне ставлення до рідної мови і бажання її вчити.
«Уют» №42-14.10.2021