Моя твоя не розуміє…

«Блакитна мрія» багатьох сучасних батьків, щоб дитина вільно володіла двома-трьома іноземними мовами. Але мрія ця породжує безліч ілюзій і міфів.

Навчання іноземної мови

Міф 1. Чим раніше дитина почне вивчати мову – тим краще. Як аргумент на користь цієї тези найчастіше звучить посилання на дворян ХІХ ст., які з малих років наймали своїм чадам вчителів іноземців – і в результаті діти прекрасно володіли мовами.

На жаль, ця ситуація не тотожна сучасній. Спілкуючись із гувернанткою, носієм французької мови, яка не володіла російською, діти пушкінської епохи занурювалися в мовне середовище.

Зараз же практикується просто вивчення іноземної мови, а не спілкування на ній. Тому більшість фахівців-педагогів і дитячих психологів вважають, що поспішати не варто.

Міф 2. Для володіння іноземною мовою дитина повинна вивчити якомога більше слів. Найважливіше опанувати не набір слів, а готові мовні кліше. Тому добре, якщо на заняттях малюк буде запам’ятовувати слова мимоволі, вживаючи їх у контексті (наприклад, у рольовій грі).

Міф 3. Вчити дітей усного та писемного мовлення потрібно паралельно. Коли мова йде про навчання іноземної мови дошкільнят, потрібно врахувати, що вчити їх можна тільки усного мовлення, причому у веселій ігровій формі. Для цього підійдуть пісеньки, віршики, потішки, ігри з предметами, наприклад, «у магазин» або «у лікарню». А перед тим, як почати вчитися читати і писати іноземною мовою, дитина повинна вміти читати і писати рідною.

Міф 4. Із хорошим учителем малюк швидко заговорить на іноземній мові. Батькам не варто спокушатися цією думкою, адже для того, щоб оволодіти мовою досконало, малюк повинен постійно перебувати в мовному середовищі – жити в країні носіїв мови або бути дитиною іноземця. Хоча перше знайомство з мовою зіграє важливу роль: на цей фундамент ляжуть мовні навички, які малюк отримає в подальшому.

Міф 5. Дошкільнят навчають мови так само, як і школярів. Дошкільнята ще не здатні довго концентрувати на чомусь увагу. Тому під час занять дітям варто пропонувати по черзі різні види діяльності. Загальна тривалість заняття для 5-річок не повинна перевищувати 30 хв.

До речі, малюкам абсолютно протипоказані довгі нудні пояснення, зазубрювання правил і теоретичні міркування. Головне завдання навчання – сформувати у дитини позитивне ставлення до рідної мови і бажання її вчити.

  «Уют» №42-14.10.2021

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"Газета "Задавака"

FacebookTwitterPinterestViber
Теми:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *