Обман в магазинах

Обман в магазинах
Обман в магазинах

У передсвяткові дні вітрини магазинів рясніють гірляндами, привітаннями «З Новим роком» і оголошеннями про небувалі знижки. І вже тільки після того, як людина витратить гроші і набере подарунків собі, близьким і друзям, вона розуміє, що абсолютно нічого не заощадила. Причому попастися на психологічні прийоми хитрих продавців може навіть обережний покупець.

Плутанина з цінником

Свідома плутанина з цінниками – це один з улюблених методів затуркування покупця у супермаркетах. Так, наприклад, внизу торгових полиць кріплять безліч цінників на десятки найменувань продукції, до того ж написаних таким дрібним шрифтом, що, найчастіше, розібрати, що на них написано і до якого товару відноситься той чи інший цінник буває просто неможливо. У такому випадку покупець, який бажає швидше отоваритися, візьме товар, який сподобався і не стане довго з’ясовувати його реальну вартість.

Товар, що залежався

Нерідкі випадки, коли під прикриттям акцій власники супермаркетів намагаються збути товар, що залежався, або продукти, у яких закінчуються терміни зберігання. Причому виставляють їх на видне місце, а свіжі товари скромно ховають у глибині прилавка.

Ці трюки особливо актуальні під Новий рік і Різдво, коли купівельний попит особливо великий. Наприклад, «застарілі» цукерки змішують зі свіжими й упаковують в яскраві подарункові коробки. Ковбасі, що довго лежить на прилавку, надають товарний вигляд, періодично змінюючи плівку і наклеюючи новий ярлик із продовженим терміном придатності, миють вироби, що обвітрились, натирають олією і т. п. Щоб продати споживачеві фрукти і овочі, що псуються, їх розфасовують в акуратні сіточки чи пакетики. А щоб збути молочну продукцію, термін придатності якої ось-ось закінчиться, на неї ставлять уцінку і розпродують за лічені години.

Різна ціна

Ще один маркетинговий прийом – коли у межах одного магазину один і той же товар продається за різною ціною. Наприклад, на одній полиці виставляють шоколад по звичайній встановленій ціні, а пройшовши вглиб супермаркету, аналогічний товар реалізується з 30-відсотковою знижкою. Покупцеві у цьому випадку слід бути особливо пильним: не факт, що дешево – значить якісно.

Купон у подарунок

Деякі магазини заманюють клієнтів акціями, за якими обіцяють купон на певну суму грошей або подарунок. Наприклад, покупцеві пропонують розщедритися на 3 тис. грн і отримати подарунковий купон на 500 грн. Підступ у тому, що товару вартістю у 500 грн у даному магазині просто немає. Такий презент – зайвий спосіб виманити з покупця побільше грошей.

У магазинах побутової техніки пропонують купон на певну суму на наступну покупку. Задоволений покупець, цілком природно, погоджується придбати товар, який бере участь в акції, однак, виявляється, що сума купона вже закладена у вартість. Покупцеві здається, що він придбав техніку за вигідною ціною, але насправді ціна залишилася колишньою.

Обман на касі

Каси – це зона особливого ризику для покупця. Трапляється, що на ціннику товару пишеться одна ціна, а касир пробиває зовсім іншу, більш високу ціну. Крім того, замість одного товару можуть пробити два. Тому обов’язково треба брати чеки і перевіряти їх, не відходячи про каси.

Не дай себе обманути

Щоб не стати «жертвою» передсвяткових розпродажів, слід дотримуватися наступних правил:

• Якщо до покупки вам обіцяють подарунок, дізнайтеся всі умови його отримання. Особливо уважно вивчіть написане у рекламному проспекті дрібним шрифтом (там, напевно, буде міститися інформація, яка зведе нанівець купівельний запал).

• Отримавши подарунок, перевірте термін його придатності, якщо мова йде про парфумерію, косметику та продукти харчування. Якщо у «нагороду за покупку» вам дісталася побутова техніка, огляньте її і перевірте наявність гарантійного талона, чека, техпаспорта.

Дієвий спосіб не переплатити на розпродажі – більше ходити по магазинах, порівнюючи ціни, щоб зрозуміти, де намагаються продати товар втридорога.

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"Газета "Задавака"

FacebookTwitterPinterestViber

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *