Оплата за газ: як розібратися в нових платіжках від «Нафтогазу» та повернути переплату?
Із травня-червня 2022р. кількість споживачів у газопостачальної компанії (ГК) «Нафтогаз» зросла до 10 мільйонів.

Усі вони автоматично перейшли від старих постачальників до нового, через що виникає багато питань: кому, за що платити і як повернути переплату.
Три питання про платіжки
1. Скільки «газових» платіжок має бути?
Як і раніше, платіжок має бути дві: від оператора ГРС* та від постачальника газу (тобто «Нафтогазу»). У першому випадку ми оплачуємо за доставку газу, у другому – безпосередньо за споживання.
Нагадаємо, тариф на газ у «Нафтогазу» становить 7,96 грн за м³ із ПДВ, але без вартості доставки. Цей тариф фіксований та діє для всіх клієнтів ЦК. А ось сума сплати за доставку газу розраховується для кожного домогосподарства індивідуально.
2. Чому прийшло по три квитанції?
Із 1 травня клієнтами «Нафтогазу» стали понад 8,8 млн домогосподарств. Це споживачі, які раніше отримували природний газ від 17 постачальників. Із 1 червня до «Нафтогазу» перейшли ще 1,3 млн домогосподарств – колишні клієнти «КиївГазЕнерджі», «Лубнигаз-трейдинг», «Газ ресурс компані», «Тернопільміськгаз», «Уманьгаз збут» та «Черкасигаз збут».
Якщо споживач повністю не розрахувався з колишнім постачальником, старий постачальник вправі виставити рахунок із заборгованістю. У такому разі, крім платіжок від оператора ГРС та від «Нафтогазу», може прийти і платіжка від старого постачальника.
3. А як перевірити свій рахунок?
Щоб перевірити рахунок треба знати свій ЕІС-код.
Дізнатись чи перевірити суму оплати за газ дозволить реєстрація в особистому кабінеті на сайті Нафтогазу. Хто не має комп’ютера або доступу до інтернету, можуть звернутися за допомогою до дітей, онуків або сусідів.
Як дізнатися про універсальний код?
ЕІС-код – це 16 алфавітно-цифрових символів, які можна знайти на старих платіжних квитанціях, у заявах-приєднаннях до умов договорів щодо постачання або розподілу природного газу. Можна уточнити EIC-код безпосередньо у вашому облгазі. А можна безпосередньо з’ясувати у кол-центрі «Нафтогазу» за телефонами:
- «Водафон»: (066) 300-2-888;
- «Київстар»: (098) 300-2-888;
- «Лайфсел»: (093) 300-2-888.
«Погляд часу» №31-28.07.2022