Потрібна субсидія? Пишіть заяву

Потрібна субсидія
Потрібна субсидія? Пишіть заяву

«Перед початком опалювального сезону я звернулася до соціальної служби. Хотіла оформити субсидію. Раніше її не отримувала, тому що ми з чоловіком справлялися, а тепер я залишилася одна. Соціальний працівник сказала, що субсидію мені не призначать. Що робити – не знаю. Із моєю пенсією витрати на комунальні послуги я не потягну», – такі слова почули ми від нашої читачки Тетяни, яка зателефонувала до редакції мало не плачучи.
І ці слова нас насторожили: на якій підставі людині відмовили у допомозі?

Не вірте на слово

До редакції вже не раз зверталися й інші пенсіонери з такою ж проблемою. І не тільки у цьому році. Наприклад, у кінці 2016 року до нас звернулися жителі села Високе Бериславського району Херсонської області. Вони скаржилися на те, що у сільраді їх відмовляють звертатися за субсидіями: мовляв, державну допомогу все одно не призначать. Тоді у село виїжджав «мобільний офіс» та всі бажаючі отримали можливість подати заяви на оформлення субсидій.

Як показує практика, на слово не можна вірити. Якщо вам відмовляють у держустановах, відмова має бути оформлена документально. Про це сказано у Законі «Про звернення громадян». При цьому мається на увазі, що і ваше звернення було подано у письмовому вигляді.

А тепер – що стосується субсидій

1. Претендент на отримання державної допомоги повинен надати до управління соціального захисту населення заяву та декларацію.

2. Працівники соцзахисту, відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, зобов’язані розглянути документи й офіційно (письмово) повідомити заявника – призначена чи не призначена йому субсидія. Якщо не призначена, то пояснити, чому.

Прем’єр-міністр Володимир Гройсман, зокрема, сказав, що безпідставні відмови у допомозі неприпустимі. Він акцентував увагу на тому, що при управліннях соцзахисту створені окремі комісії, які повинні враховувати конкретні обставини кожної сім’ї. І якщо є особливі життєві обставини, чиновник закликав комісії ставати на сторону громадян.

Обіцяють «давати грошима»

У даний час, за розрахунками уряду, близько 7 млн домогосподарств мають право на субсидії. Деякі з них (понад 1 млн чоловік) отримують на свої рахунки частину зекономленої субсидії, виділеної на індивідуальне опалення газом або електроенергією. Це «працює» так звана монетизація субсидій. Найближчим часом планується провести монетизацію субсидій і для інших споживачів. Щоправда, не відразу. Поступово всіх субсидіантів хочуть перевести на особові рахунки. На них буде надходити доплата держави за оплату житлово-комунальних послуг, а вже звідти кошти повинні потрапляти на рахунки постачальників комунальних послуг. За планом монетизацію потрібно завершити до настання наступного опалювального сезону.

Куди телефонувати?

Телефон гарячої лінії по субсидіях:
1545 (безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів). Додатково працює гаряча лінія з питань порушень при призначенні субсидії: 0-800-50-27-57 (безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів).

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"Газета "Задавака"

FacebookTwitterPinterestViber

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *