Про користування кондиціонером узимку

Кондиціонер в авто

І взимку кондиціонер може бути корисним. Наприклад, коли потрібно прибрати запотівання на вікнах.

Для цього слід осушити повітря в салоні за допомогою кондиціонеру, включеного в режим рециркуляції.

Утім, і без запотівання кондиціонер слід включати навіть у найбільш тріскучі холоди. Ті автовласники, хто цього не робить, ризикують зіткнутися з необхідністю його передчасного ремонту.

Річ у тім, що у компресорі кондиціонеру є рухомі частини. Як відомо, без мастила жоден механізм довго працювати не в змозі. Роль мастила тут грає хладогент, який циркулює по патрубках. Якщо кондиціонер довго не включати, цей теплоносій іде з компресора і перше включення «клімату» після тривалого простою призводить до того, що частини нагнітача перший час працюють «всуху», без мастила. А це означає прискорений знос і, як наслідок, появи в системі твердих частинок. Останні потім будуть довго циркулювати по ній, завдаючи додаткові пошкодження.

Щоб уникнути подібного розвитку подій, слід час від часу запускати кліматичну систему машини. Фахівці рекомендують робити це з періодичністю не менше двох разів на тиждень, у крайньому разі – раз на місяць.

Багато автовласників впевнені, якщо при спробі запустити кондиціонер у мороз він відмовляється включатися, так і повинно бути: мовляв, пуск забороняє розумна електроніка, що захищає таким чином вузли кліматичної установки від поломки.

Насправді система не включається через занадто малий тиск холодоагенту в ній. Тиск падає тому, що в мороз усі гази і рідини стискаються.

Річ у тім, що при нормальній кількості фреону у системі кондиціонування ніякий мороз не зможе знизити тиск до критичних рівнів. Зате коли неабияка частка газу з неї витекла в атмосферу, це відразу проявляється у холодну погоду. При тому, що влітку цього не відчувалося, оскільки природне тепло підтримувало тиск у системі на прийнятному рівні.

Отже, саме у холодну пору року найлегше зрозуміти, що з кондиціонером авто щось не так і звернутися до автосервісу заздалегідь, щоб не зіткнутися з кліматичними проблемами тоді, коли з неба буде шпарити розпечене сонце. У цьому і є ще один резон іноді включати кондиціонер узимку – для діагностики потенційних витоків фреону.

«Уют» №6-04.02.2021

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"

FacebookTwitterPinterestViber

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *