Про що розкаже пробіг автомобіля

Скручували, скручують і будуть скручувати – це про показник одометра. Сьогодні це вже стало нормою для продавців вживаних авто.

Спідометр і одометр
Спідометр і одометр в одному приладі

Так уже повелося, що вони грішать «корекцією» одометра, адже менший пробіг – більша вартість. Найкращий спосіб вберегтися від обману – купити автівку з рук першого власника чи таку, що обслуговувалася на офіційному сервісі (це спрацьовує, якщо їй не більше трьох років). Якщо ж наважилися ризикнути й купити авто у перекупників, то треба взяти до уваги кілька способів визначення реального пробігу.

Змінити показники пробігу в механічному одометрі можна за допомогою розбирання панелі приладів й установкою барабанів у потрібне положення. Або ж обертанням в інший бік троса спідометра за допомогою підручних засобів. Щоб розпізнати сліди втручання, варто поглянути на щиток приладів та барабанчики – сліди розбирання перших та перекіс других ви помітите відразу ж.

Змінити показники на електронному приладі зможе будь-який механік. «Скручування» – це зміна інформації, яка зберігається у блоках пам’яті. Є спеціальний прилад, його підключають до діагностичного роз’єму авто, вибирають марку, модель і змінюють пробіг. Виявити таке втручання просто – достатньо попросити працівника на дилерському СТО підключити діагностичний тестер, який покаже, чи були спроби «корегування» показників.

Зрозуміло, що справжні цифри пробігу ніхто вам не називатиме. Варто шукати «непрямі» докази реального пробігу, які випливають при загальній діагностиці автомобіля.

Рік випуску. Порівняйте рік випуску з пробігом. Зазвичай за рік набігає 10-15 тис. км.

Власна гума. Якщо кілометраж невеликий, тоді й гума буде оригінальна.

Стан двигуна. При невеликому пробігу він має бути в ідеальному стані. Якщо ж там усе брудно та залито мастилом, то скоріш за все пробіг значно більший, ніж вам кажуть. Обстежте компресію: попросіть когось натиснути на педаль газу, а самі погляньте на вихлоп. Синій дим свідчить про підвищене споживання мастила, чорний – про проблеми з подачею палива.

Ремінь ГРМ теж вказує на стан автівки. Зніміть із нього кожух, огляньте. Ремінь зношений, а цифри на одометрі малі – продавець бреше! Той же висновок напрошується й тоді, коли ремінь новесенький, а за пробігом мав би бути трохи потріпаним.

Визначте, до якої міри затерте скло. При великому пробігу воно матиме глибокі подряпини, які не піддаються поліруванню.

Перевірте люфт та ступінь провисання петель, відкриваючи та закриваючи дверцята. Зверніть увагу на лівий край водійського сидіння. При пробігу понад 100 тис. км буде чітко видно ознаки зношеності: матеріал сидіння тріскається. Якщо сидіння з тканини, то на них з’являються глибокі зморшки.

Стан підлоги та порогів автівки теж скаже багато. Якщо є іржаві сліди чи вм’ятини, то це свідчить, що з авто поводилися не надто бережно.

Попросіть знайомого механіка оглянути автомобіль – перевірити вузли, які вказують на зношений двигун, підвіску, кермове управління тощо.

Загальний стан салону теж може багато розповісти: затерті кнопки, поношені дверні ручки, «нерідні» накладки на педалі і при цьому невеликий пробіг – вас знову дурять.

І ще. Перевірте історію запропонованої вам автівки за допомогою VIN-номера. Якщо вона була перепродана за короткий час безліч разів, то від такої взагалі краще відмовитися.

Не варто кидатися на автівки престижних марок у найдешевшій комплектації, що були пригнані з-за кордону. Велика ймовірність того, що це було таксі зі скрученим одометром – тому рік випуску буде новим, а от стан самого авто…

«УЮТ» №21-21.05.2020

Передплата онлайн
FacebookTwitterPinterest

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *