Що робити, якщо немає мобільного зв’язку?

У випадку, якщо немає мобільного зв’язку, ДСНС радить альтернативні способи комунікації між абонентами та виклику екстрених служб.

Що робити, якщо немає мобільного зв’язку?

Якщо ваш мобільний телефон тривалий час перебуває за межами дії мережі мобільного оператора, то це свідчить про відсутність мережі зв’язку на певній території. Іноді проблеми можуть бути лише з одним оператором мобільного зв’язку (пошкоджена вежа, обладнання), тому рекомендуємо мати при собі сім-карти інших операторів з активним станом рахунку.

При відсутності мобільних мереж, задля здійснення екстрених викликів та зв’язку є декілька альтернативних варіантів.

  1. Основною альтернативою є стаціонарні телефони. За наявності стаціонарного телефону буде забезпечено безперебійний зв’язок з екстреними службами та іншими абонентами стаціонарного й мобільного зв’язку.
  2. За відсутності доступу до стаціонарних засобів телефонного зв’язку можна підтримувати зв’язок за допомогою месенджерів вайбер, вотсап, телеграм, сигнал, фейсбук-месенджер, інстаграм тощо. Месенджери працюватимуть за наявності доступу до інтернету, зокрема за умови підключення до мережі Wi-Fi.
    При необхідності виклику екстрених служб за допомогою будь-якого месенджера, попередньо необхідно дізнатися номери телефонів, за якими зареєстровано роботу месенджерів відповідних служб або посилання на профілі офіційних сторінок у соціальних мережах. Цю інформацію попередньо можна дізнатися на офіційних сайтах екстрених служб або зателефонувавши за номерами: «101», «102», «103», «104», «112».
  3. Використання мобільних телефонів як засобів радіозв’язку за прикладом рації. Для цього на мобільний телефон необхідно попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад, Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie.
    Варто врахувати, що в цьому випадку ваше спілкування не буде приватним. Його зможе прослухати будь-хто, якщо випадково чи навмисно потрапить на ту ж частоту. Перевага в тому, що ви можете бути на зв’язку одночасно з усіма учасниками діалогу. Для організації такого зв’язку потрібно домовитися з абонентами про виділений канал (іншими словами, частоту чи діапазон) для спілкування. Частота обирається абонентами довільно.
    Радіус дії таких месенджерів варіюється від 60 м до 100 м і залежить від можливих перешкод, оскільки найчастіше їхня робота побудована на основі технології Bluetooth (у підвальному приміщенні дальність зв’язку може зменшуватися до кількох метрів).
    Варто пам’ятати, що будь-які месенджери необхідно завантажити заздалегідь при наявності стабільного доступу до інтернету, а також заздалегідь протестувати їхню працездатність.
  4. При відсутності будь-якого зв’язку та доступу до інтернету рекомендуємо з дотриманням заходів власної безпеки переміститися до найближчого об’єкта, який обладнаний засобами стаціонарного телефонного зв’язку чи радіозв’язку. Обов’язково стаціонарні телефони є в будівлях органів місцевого самоврядування, відділеннях пошти, пожежно-рятувальних частинах, відділках поліції, станціях швидкої медичної допомоги, представництвах інших силових відомств.

 «Погляд часу» №3- 19.01.2023

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"

FacebookTwitterPinterestViber

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *