Що робити, якщо ціни у чеку і на цінниках не співпадають

Чек за товар

Частиною 1 ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) передбачено право споживача на отримання необхідної доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість його свідомого і компетентного вибору.

Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію, у тому числі, повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції. Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов’язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції чи однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.

Написи по ціні реалізації продукції повинні бути чіткими і простими для розуміння. Ціна продукції повинна включати у себе всі податки та неподаткові обов’язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

Відповідно до п. 8 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінників на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

На жаль, дуже часто трапляється ситуація, коли споживач бачить одну ціну на ціннику і, власне, розраховує заплатити саме таку ціну, однак при розрахунку на касі виявляється, що ціна на обраний товар є іншою, як правило, більшою.

Без сумнівів, у такому випадку порушені ваші права як споживача. Також варто пам’ятати, що відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі чи двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача. Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар, перш за все, варто звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику і ціною, яка вказана у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є, знову ж таки, порушенням ваших прав споживача.

У разі відмови можна залишити відповідний запис у Книзі відгуків і пропозицій. Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.

Споживач може також звернутися з відповідною заявою про порушення своїх прав до суду або до Держпотребслужби.

«Погляд часу» №32-2019

FacebookTwitterPinterest

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *