Як нас обманюють перед Новим роком

У грудні багато покупців перебувають у передсвятковому ажіотажі. Ми поспішаємо, адже дуже багато потрібно купити і встигнути. Все це добре відомо людям з іншого боку прилавка, і вони можуть цим скористатися. Тож у передсвяткові дні бажано зосередитись і бути уважнішими, ніж зазвичай.

Як нас обманюють перед Новим роком
Нові упаковки та «старі» цукерки

Новий рік у нас традиційно асоціюється не лише з олів’є та мандаринами, а й яскравими новорічними наборами цукерок. Але на зміну радості, викликаної красивою коробкою, часто приходить гірке розчарування від її вмісту.
Справа в тому, що якщо дорогими будуть і упаковка, і цукерки, то вартість подарунка буде занадто високою, і він не матиме популярності.

Теоретично, цієї неприємності можна уникнути, оскільки на подарунках завжди наклеєний стікер зі списком його вмісту. На практиці ж нічого не вийде, оскільки в супермаркетів є й інший прийом – класти в подарунки цукерки з терміном придатності, що закінчується чи навіть закінчилася. Ми часто цього не помічаємо, бо подарунки з’їдають діти.

Для супермаркету новорічний набір – це не тільки спосіб позбутися всіх солодощів, що залежалися, але й можливість добре на цьому заробити. Вартість набору в півтора, а то й у два рази вища, ніж вартість самих цукерок.

Підроблена ікра та новорічні набори

Зазвичай фальсифікують найпопулярніші товари: ковбасу та сосиски, вершкове масло та молочку, м’ясні та рибні вироби. А ось напередодні Нового року починають активно підробляти делікатеси, насамперед червону ікру. І це цілком зрозуміло: ікра не входить до переліку наших щоденних покупок, зате на Новий рік багато хто намагається купити хоча б баночку.

Способів здешевлення продуктів у недобросовісних виробників та продавців безліч, наприклад, обрізки м’яса склеюють спеціальним ферментом, підфарбовують, заморожують із водою, щоб збільшити вагу. У ковбасних виробах замінюють один вид м’яса іншим і часто використовують рослинну сировину. Копчену рибу підфарбовують, активно використовують ароматизатори, а штучну ікру продають, як натуральну. Тому експерти радять бути уважними та не купувати продукцію на стихійних ринках.

У магазинах – свої хитрощі. І насамперед це всілякі набори, які супермаркети складають самостійно, називають «різдвяними» або «новорічними» та продають утридорога. Таким чином мережі вирішують відразу кілька завдань: створюють святкову атмосферу, збільшують накрутку, та ще й збувають не найпопулярніший товар.
Наприклад, споживачі досить прискіпливо вибирають фрукти, цукерки та шампанське до свята, але якщо їм запропонувати «новорічний набір» із коробки цукерок, що залежалася, трохи підгнилого ананаса і не найкращого шампанського, багато хто візьме «не дивлячись».

Різдвяні розпродажі

Слова «знижки» та «розпродажі» і без того є дуже привабливими для споживачів, але визначення «новорічні» та «різдвяні» роблять їх просто чарівними! Психологи пояснюють: у святковому натовпі люди буквально «заряжаються» один від одного не лише різдвяним настроєм, а й особливим емоційним станом. Щоб не впасти у стан «передноворічного трансу», психологи радять дотримуватися кількох простих правил: купувати тільки те, що точно необхідно; не купувати речі, без яких можна обійтися; брати в магазин не більше тієї суми, яку спочатку планувалося витратити; заздалегідь складати список покупок і не виходити за його межі.

«Погляд часу» №51-16.12.2021

Газета "Уют"Газета "Погляд часу"

FacebookTwitterPinterestViber

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *