Як уникнути перегріву двигуна автомобіля
Начебто і надійність деталей стає вищою, і воду в системі охолодження давно замінили тосол і антифриз, але проблема перегріву двигуна актуальна до цих пір.

Найпоширеніша причина – нездатність радіатора відвести необхідну кількість тепла. Бруд і тополиний пух забивають його стільники, заважаючи нормальному проходженню потоків повітря. Якщо ви помітили, що вентилятор системи охолодження спрацьовує занадто часто і подовгу не вимикається, перевірте зовнішній стан радіатора (можливо, доведеться зняти його фальшрешітки).
Друга за популярністю причина перегріву двигуна – негерметичність системи охолодження. Ледве помітні течі по стиках і з’єднаннях деталей із часом можуть призвести до істотного падіння рівня антифризу, а тут і до перегріву недалеко.
До речі, у деяких моделях розширювального бачка не передбачено – контролювати рівень рідини у такому випадку буде складніше.
Під негерметичністю можна розуміти і несправність кришки радіатора. Справа в тому, що у системі охолодження при роботі двигуна підтримується підвищений тиск (одночасно підвищується і температура кипіння антифризу). Якщо кришка не витримує тиску, антифриз закипає набагато раніше.
Серед інших причин можливого перегріву двигуна – несправність термостата. Ця деталь відповідальна за перемикання циркуляції антифризу між малим (в обхід радіатора) і великим колами. Буває, його заслінку заклинює – якщо вона спрямовує рідину лише по малому колу, перегрів неминучий. Визначити таку несправність можна за таким симптомом – патрубки системи охолодження, що ведуть до радіатора, залишаються холодними.
Отже:
- нe забувайте контролювати рівень антифризу – для цього достатньо всього лише підняти капот;
- кришка радіатора – дуже відповідальний елемент. Вона теж може бути несправною.
«Уют» №26-24.06.2021