Як відмовитися від послуг ЖКС, які не надаються
За словами юристів, відмовитися можна від будь-яких послуг ЖКС, якщо вони надаються неякісно або не надаються взагалі. На практиці зробити це вкрай складно, але можливо.
Послуги під питанням. Якщо вода, газ і електрика – це те, без чого прожити в квартирі неможливо, то послуги з обслуговування будинку та прибудинкової території часто стають предметом суперечок мешканців. Плата за УБПТ (утримання будинків і прибудинкових територій) у цьому році суттєво зросла, але люди здебільшого не побачили поліпшень у своїх будинках і дворах – особливо якщо ці послуги продовжив їм надавати ЖКС. До таких послуг належать:
– прибирання прибудинкової території, сходових клітин, підвалу, технічних поверхів та покрівлі;
– вивіз сміття;
– технічне обслуговування та енергопостачання ліфтів;
– технічне обслуговування внутрішньоб у д и н к о в и х с и с т е м (водопостачання, водовідведення, теплопостачання, каналізація);
– дератизація (знищення щурів);
– дезінсекція (знищення комах);
– обслуговування і ремонт димовентиляційних каналів, систем протипожежної автоматики та димовидалення;
– поливання дворів, клумб і газонів;
– експлуатація номерних знаків на будинках;
– прибирання та вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території протиожеледними сумішами.
Усе фіксуємо. Ваші головні докази – це фото– і відеофіксація систематичного ненадання послуг. Бажано залучати до цієї справи сусідів.
Складаємо акт. Наступний крок – складання акту-претензії. Для цього потрібно викликати представника ЖКС або організації, яка обслуговує будинок, і при свідках викласти в документі всі претензії і вимоги і підписати його. Свої підписи під актом повинні поставити і представники організації, і мешканці будинку.
Якщо після вашого письмового звернення в ЖКС із проханням направити представника для складання акту-претензії він не з’явився (і у вас є свідчення цього), акт можна підписати в односторонньому порядку з двома свідками.
Чекаємо результату. Підписаний акт повинен бути розглянутий протягом 3-х робочих днів. У результаті організація має провести перерахунок плати за неякісну послугу або ж звільнити мешканців від плати за неї (але тоді й не надавати її зовсім). Якщо ж контора відмовляється від вирішення питання, то мешканцям доведеться звертатися до суду.
Важливо. Будь-яке звернення в обслуговуючу організацію має бути зафіксовано письмово. У вас повинні бути зафіксовані вхідні номери всіх ваших заяв і скарг, а також імена співробітників, які їх від вас брали. Треба зберігати копії всіх таких документів на випадок, якщо комунальники їх “втратять” або ваші слова будуть якимось чином спотворені.