Якщо я втратив акт на землю
Що робити, якщо я втратив акт на землю? Маю копію, однак вона не завірена нотаріально.
Починаючи з 2013 року державні акти на право власності на земельну ділянку уповноважені на те органи вже не видають, тому отримати дублікат державного акта на право власності в разі його втрати або пошкодження неможливо. Проте це не означає, що з втратою акта ви втрачаєте свої законні права, пов’язані з користуванням, володінням і розпорядженням своєю земельною ділянкою.
Тому спочатку потрібно розмістити оголошення про втрату документа у друкованих засобах масової інформації за місцем знаходження ділянки. В оголошенні має бути зазначено назву документа, його номер і дату, на чиє ім’я та який орган видав.
Оскільки у вашому запитанні зазначено про наявність незавіреної копії акта, вам обов’язково потрібно звернутися до управління Держгеокадастру за місцем видачі акта для завірення та перевірки факту присвоєння кадастрового номера.
Якщо з’ясується, що кадастровий номер було присвоєно, то для підтвердження свого права власності потрібно звертатися до державного реєстратора для державної реєстрації права власності у зв’язку з втратою, пошкодженням або зіпсуванням відповідного акта на землю.
Після розгляду поданих документів реєстратор проводить державну реєстрацію права власності. За наслідком реєстрації видається витяг із Державного реєстру речових прав, який підтверджуватиме факт належності земельної ділянки.
«Погляд часу» №13-25.03.2021